ورزش های جدید برای لاغری و خوش فرمی

تا سر برگردانی، دنیا شکل دیگری شده است! این واقعیت مربوط به تمام اتفاقات ریز و درشت زندگی مدرن می‌شود. فکر نکنید فقط مثلا بازار گوشی تلفن همراه است که امروز محصولات جدید دارد و یک هفته بعد همان اجناس از مد افتاده‌اند حتی حکایت ورزش کردن هم در زندگی مدرن همین است!

شیوه‌های ورزش کردن و دستیابی به اندام متناسب روز به روز دچار تحول می‌شود. حالا در این شلوغی زندگی برای اینکه کار شما راحت‌تر شود، سراغ سپیده زاهدی، متخصص تناسب اندام رفته‌ایم تا رازهای اندام خوب را به شما بگوید. در اینجا چند رشته جدید ورزشی را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با توجه به نوع بدن خود، وضعیت جسمانی و روحی، بهترین ورزش را جهت سلامت و تناسب اندام انتخاب کنید.

90 روز تا رسیدن به اندامی متناسب

خیلی دشوار است آدم به باشگاه برود و بگوید من می‌خواهم در رشته «حداکثر آمادگی جسمانی در 90 روز» ثبت‌نام کنم! پس روی همان عنوان لاتین این روش جدید تناسب اندام حساب کنید. این روش باعث بهبود فاکتورهای جسمانی از جمله

استقامت قلبی-عروقی، انعطاف‌پذیری، قدرت، استقامت عضلانی و ترکیب بدنی مناسب می‌شود. در این روش تنوع برنامه‌های تمرینی براساس آخرین مطالعات صورت گرفته در طراحی تمرینات و به کار گرفتن همزمان تمرینات دایره‌ای، تداومی، تناوبی و هرمی در قالب جلسه‌های تمرینی مختلف است به طوری که از رسیدن به حالت یکنواختی جلوگیری می‌کند. در این برنامه عضلات بدن به طور متناوب به چالش کشیده می‌شود و در نتیجه با درگیر شدن بیشتر عضلات، بدن برای حفظ خودش مجبور به کار بیشتر است. P90xدر 2 سری برنامه 90 روزه ارائه شده است. در سری اول مفهوم Muscle Confusing براساس 3 بلوک تمرینی است و ساختار هر بلوک طبق بلوک قبلی ساخته می‌شود و همچنین بلوک‌ها دارای 3 فاز: سازگارپذیری، ماهر شدن و ریزکاری هستند.

در سری دوم که براساس آخرین و مدرن‌ترین تفکرات در علوم ورزش است، مفهوم Muscle Confusing براساس 3 فاز تمرکز روی حرکات زمینی، تمرکز روی قدرت و تمرکز روی عملکرد برنامه‌ریزی می‌شود. وسایل مورد نیاز این روش: یک جفت دمبل، مکانی برای انجام بارفیکس، فوم رولر، یک توپ سوییس بال و توپ مدیسن بال. مدت زمان این روش یک ساعت است و برای افراد مبتدی و مسن مناسب نیست.